A Google további ingyenes képzésekkel támogatja a vállalkozásokat

A digitális íráskészség fejlesztését a Google ingyenes online képzésekkel és workshopokkal szeretné megoldani, ahol nagyrészt saját szolgáltatásaival ismerteti meg a résztvevőket.

Újabb 20 ezer hazai kis- és középvállalkozás elérését tűzte ki célként a Google a Digital Workshopon keresztül 2018 év végéig, mostantól már 35 magyar városban. A program célja, hogy csökkentse a hazai “munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést”.

A kezdeményezés hátterében a vállalatok sokat emlegetett digitális átalakulása áll, miközben az EU-ban az állampolgárok 44 százaléka és a munkaerőpiac 37 százaléka nem rendelkezik a megfelelő digitális készségekkel. Így 2020-ra az EU-n belül 500 ezer pozíció maradhat betöltetlen, illetve tízből négy európai vállalat számolhat majd be a pozíciók betöltésének nehézségeiről. A hazai vállalatok többsége az elmúlt másfél évben sem foglalkozott a munkavállalók megfelelő képzésével, hanem inkább a középvezetők felkészítése és a saját folyamataik átalakítása volt fókuszban.

A Google jó érzékkel érkezett ingyenes képzéseivel a hiányosnak tűnő területre, amellyel érthető módon hangoztatja, hogy a helyi kormányzatokat segíti ki, de eközben a vállalatnak is jó lehetőséget teremt arra, hogy saját eszközeit népszerűsítse a képzéseken. Bár a cég nem köti ki, hogy az ingyenes képzés résztvevői más eszközöket nem használhatnak a jövőben, de sokkal valószínűbb, hogy a vállalkozások azokat a szolgáltatásokat fogják igénybe venni, amivel bővebben megismerkedtek egy ingyenes tanfolyamon vagy tanácsadáson.

Már több programnak megvannak a saját előzményei, de mostantól ezek mindegyike a Grow with Google oldalon keresztül is elérhető, így például a Digitali Workshop, a Udacity kurzusok vagy éppen a Cloud Platform workshop.

Forrás: hwsw.hu
Kép: Pexels