A GVH lesúlyt a megtévesztő közösségi hirdetésekre

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csupán egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról.

A helyzetet versenyjogi szempontból is vizsgálják. A GVH kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóvédelemre, illetve fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését.

A versenytudatosság a nagyobb cégeknél többé-kevésbé rendben van, azonban ez a kkv-knál sok esetben problémás. Példaként felmerült, hogy a kartellügyek túlnyomó többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül rossz szándékból követnek el jogsértést, hanem azért, mert nincsenek tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan.

Forrás: MTI