Interjú 2015 leginnovatívabb üzleti médiafelületének alapítóival

A 2014 augusztusában alapított Business & Café Magazin úgy indult, mint bármelyik blog. Mégis, ma Magyarországon nem mindennapi módon olyan látogatottságot és fejlődést ért el, amelyet sokan megirigyelnénk. A két alapítóból álló csapat ma már több, mint tíz főre duzzadt, hisz a B&C érzést sokan szerették volna megtapasztalni.

Interjúsorozatok, egyedülálló cikkek, saját tartalmú motivációs képek, és egy csapat, akinek küldetése, hogy felkészít a valódi “nagybetűs” életre. A jelenleg havi szinten több mint 100 000 embert megszólító B&C alapítóival, Battay Mátéval és Tóth Patrikkal beszélgettünk.

 

  1. Mi a célja a Business & Cafénak?

T.P.: A B&C célja, hogy inspirálja, tájékoztassa, és segítse a vállalkozó szelleműeket, illetve azokat, akik sikeresek akarnak lenni.

Annak idején rájöttünk, hiába a “tankönyvi tudás”, az életben másra is szükség van. A piacon két véglettel találkoztunk, a száraz, több ezer oldalas marketingmenedzsment kötetekkel, valamint a legközhelyesebb végeláthatatlan “önfejlesztő” tömegírásokkal.

B.M.: Célunk, hogy mindent, amit megtapasztaltunk és fontosnak tartunk, azt közölhessük az olvasóinkkal, hogy ők ne kövessék el ugyanazt a hibát, vagy éppen ellenkezőleg, hamarabb lássanak meg egy lehetőséget.

 

  1. Miért tartjátok fontosnak a küldetéseteket?

B.M.: Mind a ketten vállalkozó családból származunk, ezért a kis és középvállalkozások támogatása már a kezdetekkor kézenfekvő ötletnek tűnt. Ez a cél a teljes gazdaság tekintetében sem elhanyagolható, hiszen a kkv szektor a vállalkozói szektor összbevételének megközelítőleg 60%-át állítja elő.

Bár a kkv-k nemzetgazdasági szempontból kiemelkedően fontosak, véleményem szerint mégsem tudják súlyuknak megfelelően képviselni az érdekeiket. Alultőkésítettek, nem jutnak elég lehetőséghez és alulinformáltak. A rendelkezésünkre álló eszközökkel (informatív de könnyen érthető cikkekkel, interjúkban bemutatott motiváló példákkal) ezen a téren igyekszünk segíteni minden nap – pontban reggel hatkor.

pic02

T.P.: Ezen felül számtalan gyakorlati, az életben közvetlenül fellelhető problémával találkoztunk, amelyekre nem találtunk egy helyen megoldást. Egy talpraesett vállalkozónak nem csak azt kell tudnia, hogyan tud például Áfát visszaigényelni. Az is fontos, ha egy hölggyel lesz megbeszélése, hogyan kell bemutatkozni, kezet fogni, névjegykártyát átadni – és persze meggyőzni, majd kulturáltan kapcsolatot tartani vele.

 

  1. A célközönségetek ezek szerint a vállalkozói réteg?

T.P.: Nem feltétlen csak vállalkozókat szólítunk meg. Rengeteg olyan fiatallal állunk kapcsolatban, akik a mi hatásunkra döntöttek úgy, hogy a vállalkozói életpályára mernek lépni. Ha ez volt az “okozat”, akkor ebben az értelemben mi voltunk az “ok”.

 

  1. Mi volt meghatározó tényező a fejlődésetekben?

T.P.: Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül. Ha messzire akarsz jutni, tedd csapatként!

Biztos vagyok benne, hogy egyik erősségünk az, hogy csapatban dolgozunk. Egyrészt, szakmailag is színesítjük az oldalt, másrészről a dolgos mindennapokban nem hagyjuk egymást kiégni. Ha kell, éjjel felhívjuk egymást, “nem látom beidőzítve a holnapi cikked” (összenevetnek – a szerk.) Erre több cikkünkben is utalunk, mindenkinek ezt a formát ajánljuk.

B.M.: Ahogy Geszti Péter is mondta nekünk: az ember keressen maga mellé társakat – egyrészt sokkal szórakoztatóbb, másrészt meg lehet osztani a pszichikai, fizikai, és anyagi terheket is.

 

  1. Mire vagytok a legbüszkébbek?

B.M.: Elsősorban az olvasóinkra. Ők azok, akik elképesztő szinten támogatnak, és hihetetlenül aktívak. Fizetett hirdetések és reklámok nélkül is akár több tízezer embert vagyunk képesek megszólítani egyetlen bejegyzéssel. Ez nagyon jó szám.

pic03

Ezen felül persze külön büszkeséggel tölt el minket, hogy elmondhatjuk, igen, egy blogból fejlődtünk internetes magazinná. Magyarországon ez a fajta szintlépés kuriózum számba megy.

 

  1. Hogyan lesz egy blogból magazin?

T.P.: Rengeteg munkával és kitartással. Másfél év alatt 380 publikációnk jelent meg, ami persze magával hozta az olvasóközönségünk számának növekedését is. Ez ma már 3 millió lapletöltést tesz ki. Úgy gondolom, a rengeteg munka, az egyre szakmaibb arculat, és kommunikáció összessége észrevétlen hidat képezett a blogtól a magazin státuszig.

B.M.: Persze az is döntő fontosságú volt, hogy Patrik profi képszerkesztő. Az ő szakmai tudása nélkül az oldal professzionális képi világ híján nem tudott volna ilyen könnyen utat találni az olvasók szívéhez.

Mérföldkőnek tekintettük még az első közönségtalálkozónkat is, ahol személyesen találkozhattunk olvasóinkkal. Nagyon pozitív élmény volt megélni, hogy a munkánk valódi érdeklődést vált ki az emberekből. Persze ide tartozik még az a fontos tény is, hogy egyedülálló írói, szerkesztőségi közösséget tudtunk létrehozni.

 

  1. Hogyan tovább?

T.P.: Nem állunk meg. Nagyon sok erőt kapunk az olvasóktól, természetesen ez is segít az úton. Máshonnan megközelítve pedig 2016-ban újabb, rangosabb arculattal, média kommunikációval, rovatrendszerrel jelentkezünk. Nem rég útnak indítottuk gyakornoki programunkat, amelyet nem csak fenntartunk, de a jövőben is tervezünk indítani, ugyanis nagyon nagy volt rá az érdeklődés.